معرفی انواع آرد های رایج

معرفی انواع آرد های رایج

معرفی انواع آرد های رایج 

چه در حال پخت انواع نان ‌ها و کیک ‌ها باشید چه برای پخت انواع دسرها، آردهای خاصی وجود دارند که می ‌توانید به کمک آن ها به قوام عالی و مورد نیاز در آشپزی خود برسید.

از آرد غلات کامل گرفته تا آردهای ذرت، امروزه شما با طیف وسیع و گسترده ای از آردها مواجه هستید که می ‌توانید از آنها  به بهترین روش استفاده کرده و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید.

در سایت آرد میلاد نیز، از طریق صفحه محصولات، میتوانید به چند مورد از انواع مختلف آرد های تولیدی در این کارخانه دسترسی داشته باشید.

آرد با پایه گندم

همان طور که پیداست این نوع آدر به صورت پودری  بوده که حاوی دانه ‌های آسیاب شده گندم است و یکی از محبوب‌ ترین آردهای امروزی به حساب می آید و بیشتر به دلیل استفاده آن در نان و سایر محصولات پخته شده با آن شناخته می‌ شود.

با توجه به اینکه نان جزو اصلی ترین مواد غذایی غالب مردم در بسیاری از فرهنگ‌ ها است آرد امروزه نقش مهمی در رژیم غذایی افراد در سراسر جهان دارد.

در قرن ‌های گذشته آرد با برداشتن دانه ‌های گندم و خرد کردن آن ها در بین سنگ ‌ها و پودر کردن آن به صورت دستی انجام می‌گرفت امروز نیز این امر تفاوت چندانی با گذشته نداشته و تنها از ماشین آلات صنعتی به این منظور استفاده می‌ شود.

باید در نظر داشت که غلات معمولاً در پاییز کاشته می ‌شود سپس کشاورزان آن ها را جمع آوری کرده و به یک آسیاب منتقل می‌کنند در آنجا بررسی های  لازم انجام شده تا کیفیت آن مشخص شود. همچنین از هرگونه علف یا سنگی که ممکن است در طول برداشت به آن راه پیدا کرده باشد تمیز شود.البته این فرایند برای آردهای مختلف متفاوت است.

آرد همه منظوره و ساده

در آرد همه منظوره حدود ۷۵ درصد از دانه گندم که شامل سبوس و جوانه گندم است برای اهداف مختلف نگهداری و یا حذف می‌شود. در نتیجه از مزیت‌ های آرد همه منظوره می ‌توان به قابل پیش‌ بینی بودن و اینکه می ‌توان در پخت و پزهای عمومی ‌تر از آن استفاده کرد، اشاره نمود. در انگلستان آرد همه منظوره بیشتر به عنوان آرد ساده یا آرد سفید شناخته می‌ شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع آردها

معرفی انواع آرد های رایج و مختلف:

  • آرد همه منظوره:

به عنوان آرد سفید، آرد ساده یا آرد شیرینی شناخته می ‌شود ‌ و از آردهای اصلی به شمار می ‌رود که در پخت اغلب نان ‌ها، بیسکویت‌ ها، کلوچه‌ ها و حتی خمیر پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اغلب مواد مغذی مانند آهن و ریبوفلاوین به آرد آسیاب شده همه منظوره اضافه می ‌شود زیرا ممکن است در طول فرآیند آسیاب این مواد از بین بروند.

  • آردسلف ریزینگ:

این نوع آرد حاوی مقداری بکینگ پودر و نمک به طور مساوی است که به عنوان عامل ورآمدگی عمل می‌کنند و کمک می‌کنند که خمیر بدون نیاز به مخمر ایجاد شود. این آرد بیشتر در پخت انواع کیک ‌ها و کلوچه ‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به خوراکی ‌های پخته شده بافت اسفنجی، مطبوع و طعم خوبی می ‌دهد.(این آرد در ایران یافت نمیشود اما شما میتوانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید.)

  • آرد نان:

آرد نان به دو صورت آرد سفید و گندم کامل تولید می‌ شود. این نوع آرد، پروتئین بیشتری نسبت به آرد همه منظوره داشته از این رو پروتئین موجود در آن باعث تولید مقدار زیادی گلوتون شده که به ایجاد خاصیت ارتجاعی در خمیر کمک بسیاری می‌کند و باعث جویدن کامل نان پخته ‌شده با آن می‌ شود.

  • آرد دابل صفر:

این نوع آرد یک آرد ایتالیایی بسیار ریز آسیاب شده است که در پخت پیتزاهای بسیار نازک و سبک یا ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد  و دارای بافتی بسیار ظریف است.

  • آرد ذرت:

همانطور که مشخص است این نوع آرد از دانه‌ های ذرت به دست می‌آید و برای غلیظ کردن انواع سوپ‌ ها و سس ‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوب است.

این نوع آرد از آسیاب کردن دانه های خشک ذرت به دست آمده و به و به صورت ریز آسیاب می شود و جزء آردهای بدون گلوتن مورد استفاده در آشپزی است.

موارد گفته شده در بالا چند مورد از رایج ترین انواع آرد ها هستند که احتمالاً در دستور العمل های پخت و پز خود بیشتر با آنها روبرو می شوید.

 

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *