انواع نان در سراسر جهان

انواع نان در سراسر جهان

انواع نان در سراسر جهان و بررسی چند مورد از آن ها به صورت اجمالی با استفاده از انواع آردها در این مقاله

سعی شده است درباره برخی از بهترین انواع نان‌ ها بیشتر بدانید. نان یک گزینه خوشمزه دلچسب و همه کاره است که بدون توجه به زمان و در طول روز همیشه یک گزینه عالی به شمار می ‌رود.

شما می‌ توانید همیشه از نان در وعده ‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام استفاده کنید، بنابراین می ‌توانید چند دستورالعمل ساده و مختلف را از انواع نان ها بدانید و بتوانید از آنها در طول روز یا در مناسبت‌ های مختلف بهره مند شوید.

 

۱.نان باگت: Baguette

باگت یکی از انواع نان ‌هایی است که با پوسته ترد طبخ میشود، پس اگر شما نان خود را با پوسته ترد دوست دارید باگت گزینه مناسبی برای شما است این نان فرانسوی با پوسته ترد، داخلی نرم و جویدنی دارد و از چهار ماده ساده درست می‌شود: آرد، آب، مخمر و نمک. فقط به مقدار کمی زمان و تلاش نیاز دارد.

 

نان باگت

 

۲.نان پیتا: Pita Bread

نان پیتا یک نان اصلی یونانی است که از گندم درست می‌شود و برای درست کردن آن باید به طور مناسب و صحیح ورز داده شود.

 

نان پیتا

 

۳.نان سیاباتا: Ciabatta Bread

این نان همتای ایتالیایی نان باگت است و از بیرون به صورت ترد و از داخل کاملاً لطیف و جویدنی است. نان سیاباتا مانند باگت دراز است اما کمی پهن‌ تر. از دیگر تفاوت ‌های آن داشتن سوراخ ‌های هوای بزرگ در خمیر است که باعث بهتر جویده شدن آن می‌ شود.

 

نان سیاباتا

 

۴.روتی کانایی: Roti Canai

روتی کانای یک نان مسطح از جنوب هند به شمار می‌ آید که طعم و قیافه آن به صورت ترد، پوسته پوسته و کره‌ ای است. با اینکه این نان یک نان هندی به شمار می‌آید در کشور مالزی نیز بسیار محبوب است.

 

نان روتی کانای

 

۵.نان (naan):

این مورد یکی دیگر از نان ‌های بسیار معروف هندی است که به صورت نرم و پف کرده مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این نان به صورت سنتی در تنور پخته می‌ شود، در تنوری که سفالی، استوانه‌ ای و بزرگ است.

 

naan نان

 

6.نان بریوش: Brioche Bread

نان بریوش یک نان فرانسوی، کره ‌ای، طلایی و پف کرده است که تقریباً در دهان آب می ‌شود. این نان بافت و رنگ طلایی خود را با استفاده از مقدار زیادی کره و تخم مرغ به دست می‌ آورد، هم چنین برای تهیه ساندویچ یک نان عالی به شمار می ‌آید.

 

نان بریوش

 

۷.نان چند دانه نرم: Soft Multigrain Bread

این نان به صورت نرم و پف‌ دار و خوشمزه تهیه می‌ شود. طعم بافتی مشابه با نان سفید دارد اما از نان سفید ۱۰ برابر سالم‌ تر است.

 

نان چند دانه نرم

 

۸.پاراتا: Paratha

این نان با اینکه شبیه به نان ‌های دیگر است اما پوسته پوسته‌ تر بوده بنابراین خوشمزه نیز هست. برای درست کردن این نان، خمیر را چندین بار با روغن گرد می‌ کنیم که این امر باعث ایجاد لایه‌ های متعددی شده و نان را پوسته پوسته و کره‌ ای میکند.

 

نان پاراتا

 

۹.نان چاودار: Rye Bread

نان چاودار یک نان لطیف و خرد شده است که برای ساندویچ‌ ها و پنیرهای کبابی بسیار مناسب است. چیزی که این نان را با دیگر نان ‌ها متمایز می‌کند رنگ قهوه‌ ای تیره و طعم شیرین آن است. همه این موارد به لطف آرد چاودار و پودر کاکائو به دست می‌آید.

 

نان چاودار

 

۱۰.نان‌ خمیر مایه بدون ورز: No-Knead Sourdough Bread

نان خمیر ترش از این لحاظ بسیار خاص است که برای تهیه و درست کردن آن به جای مخمر تجاری از یک استارتر خمیر ترش استفاده می‌ شود.

استارتر خمیر ترش مانند مخمر وحشی است که از تخمیر آرد و آب حاصل می‌ شود. این تخمیر حدود ۵ الی ۸ روز زمان می‌ برد اما ارزش صبر کردن دارد.

 

نان‌ بدون ورز

 

۱۱.نان گندم کامل: Whole Wheat Bread

این نان، خوشمزه، مغذی و راحت ‌تر از چیزی که فکر می‌کنید درست می ‌شود، فقط برای درست کردن آن به ۵ ماده ساده نیاز داریم حتی نیازی به ورز دادن هم نیست.

فقط کافیست مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بعد از آن ۲۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس فر را برای پخت آن آماده کنید.

 

نان گندم کامل

 

۱۲.نان سفید: White Bread

نان سفید، بلند، کرکی و لطیف است و بسیار ساده تهیه می شود. در تهیه این نان از آرد سفید تصفیه شده استفاده می ‌شود که جوانه و سبوس دانه آن گرفته شده است.

 

نان سفید

 

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *