مرحله سوم مدیریت هوشمند مصرف آرد و نان

مرحله سوم مدیریت هوشمند مصرف آرد و نان

مرحله سوم از مدیریت هوشمند مصرف آرد و نان نهم اسفند 1401 در استان آذربایجان شرقی آغاز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: مرحله سوم طرح هوشمند سازی مدیریت یارانه آرد و نان در نانوایی های این استان آغاز شد که بر مبنای آن تا ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوایان پرداخت می ‌شود.

به گزارش ارائه شده توسط پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، علیرضا شاهدی در حاشیه جلسه توجیهی جهت اجرای مرحله سوم مدیریت هوشمند مصرف آرد و نان در سالن اجتماعات فرمانداری هشترود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله اول طرح هوشمند سازی مدیریت یارانه آرد و نان با نصب و واگذاری کارتخوان هوشمند به نانوایی ‌ها انجام شد. در مرحله دوم استخراج تراکنش نان از طریق کارتخوان های داده شده صورت گرفت که بر طبق این تراکنش ها دولت طبق فروش روزانه نان ۱۵ درصد کارمزد این فروش را به نانوایان پرداخت می‌کرد.

وی اظهار کرد: در مرحله سوم اجرای این طرح که مربوط به بخش شناورشدن سهمیه آرد و نان است ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوایی ‌ها پرداخت می گردد.

شاهدی بیان کرد: در مرحله سوم این طرح و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه نانوایان براساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل آن ها محاسبه می ‌شود. در این صورت با فروش کمتر نان در یک نانوایی، سهمیه آرد آن نیز کم خواهد شد.

وی افزود: در مرحله سوم، نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند. هم چنین برای کسانی که کارت بانکی برای خرید نان در اختیار ندارند یک کارت خرید نان به نانوایان داده می‌ شود که از طریق آن فروش نان خود را انجام دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در طی گفتگوهای خود و در ادامه گفت: بازرسی و نظارت بر این طرح از طریق سیستم هوشمند مدیریت آرد و نان هم چنین بازرسی حضوری و گزارش مردمی انجام خواهد شد. مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات نانوایان گزارشات خود را به سامانه ۱۲۴ و یا به واحد بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی یا تعزیرات و یا اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف ارائه دهند.

وی افزود: در این مرحله ۴۶درصد نانوایان استان افزایش سهمیه و ۲۸درصد بدون تغییر و ۲۶درصد کاهش سهمیه داشته اند که این تغییرات در هر دهه توسط سامانه نانینو به طور هوشمند نسبت به فعالیت نانوایان در دستگاه پوز مربوطه استخراج و سهمیه تخصیص خواهد یافت .

هم چنین وی افزود: سهمیه تخصیصی به نانوایی های استان براساس تراکنش ‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می شود در این صورت سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی کنند، قطع خواهد شد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *