فواید جو دوسر

فواید جو دوسر

فواید جو دوسر

فواید سلامتی جو دوسر

با توجه به اینکه تمامی آردهای مصرفی در نوبه ی خود دارای فواید و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند بایستی از انواع مختلف آرد ها جهت بهره مندی از این مواد، در رژیم غذایی خود بهره برد.

در این مقاله سعی میشود به فواید سلامتی جو دوسر و آرد آن اشاره کرد.

  • افزایش سطح انژی بدن :

جو دوسر با داشتن کربوهیدرات های پیچیده و فیبر بالا میتواند انرژی بدن را افزایش داده و برای وعده ی صبحانه یک گزینه عالی باشد. جو دوسر احساس سیری را در فرد افزایش و مصرف انرژی را می کاهد که باعث احساس سیری فرد شده و سطوح انرژی را برای مدت طولانی حفظ می کند.

  • کمک به سلامتی قلب و عروق :

غلات کامل و جو دوسر همگی جزو مواد غذایی هستند که به سلامت قلب کمک شایانی میکنند.

مطالعات جدید نشان میدهد که مصرف جو دوسر میتواند از بسیاری بیماری های قلبی، عروقی جلوگیری کند.

  • کمک به کاهش وزن :

مطالعات نشان میدهند که مصرف جو سبوس دار در کوتاه مدت و بلند مدت می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند. با این که عوامل زیادی در کاهش وزن نقش دارند اما بایستی در نظر داشت که جو دوسر یک غذایی مغذی و نسبتا کم کالری به حساب می آید که با داشتن فیبر بالا سطح سیری و انرژی را در بدن افزایش داده و به کاهش وزن کمک میکند.

  • کاهش کلسترول

همان طور که در گزینه های بالا نیز به آن اشاره شد بخشی از فواید جو دوسر به جنبه های قلبی عروقی باز می گردد که شامل کاهش کلسترول است. محصولات مبتنی بر جو دوسر مانند آرد جو میتواند سطح کلسترول در بدن را کاهش داده و به سلامت قلب یاری رساند. محققان بر این باور هستند که بتا گلوکان موجود در جو به کاهش کلسترول در بدن کمک میکند.

  • کمک به بیماران دیابتی

یک رژیم غذایی غنی از جو میتواند به کنترل و کاهش قند خون در بیماران دیابت نوع 2 کمک شایانی بکند. باید در نظر داشت که دیابت نوع 2 را میتوان از طریق رژیم غذایی سالم و مناسب، ورزش مستمر و کنترل وزن، مدیریت کرد. مصرف غلات کامل نیز برای کمک به دیابت نوع 2 حائز اهمیت است.

آلرژی

در برخی موارد ممکن است افرادی که به گندم آلرژی دارند نسبت به جو نیز مستعد آلرژی باشند. یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است نشان میدهد که 10 درصد از بیماران مبتلا به آلرژی گندم، به جو نیز حساسیت دارند.

علایم این حساسیت و آلرژی میتواند به صورت: تورم و خارش در پوست، مشکلات بلع، خس خس سینه، استفراغ و غیره باشد.

 ذخیره سازی و موارد ایمنی مربوط به آرد جو :

اگر چه آرد جو در بسیاری از دستورالعمل های آشپزی پخته می شود، اما میتوان این آرد را به صورت خام نیز مصرف کرد زیرا در طول پردازش باکتری های آن از بین می رود.

اگر آرد جو را از فروشگاه ها تهیه میکنید بایستی حتما به برچسب آن توجه کرده و در زمان مناسب از آن استفاده کنید. شما میتوانید آرد جو خانگی را، اگر در شرایط مناسب نگهداری کنید تا 3 ماه قابل مصرف است.

نحوه تهیه آرد جو دوسر :

جو دو سر سبوس دار را در غذا ساز یا مخلوط کن بریزید و تا رسیدن به قوام آرد معمولی آن را آسیاب کنید.

از این آرد میتوانید به جای آرد معمولی نیز استفاده کنید، هم چنین در تهیه انواع کوکی ها، پنکیک ها و نان ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *