سبوس در بیسکویت

سبوس در بیسکویت

سبوس از لحاظ فنی بخشی از هسته گندم است و در حالت کلی هسته گندم از سه بخش آندوسپرم، سبوس و جوانه تشکیل می شود. به عبارت دیگر و ساده‌ تر باید گفت که بخش بیرونی و سخت هسته گندم به عنوان سبوس آن شناخته می‌ شود.

این سبوس طی فرآیند آسیاب از قسمت‌ های دیگر گندم جدا می شود و به صورت جداگانه دارای کاربردهای متفاوت و مختلفی است. سبوس منبع بسیار غنی از مواد معدنی و گیاهی است، از طرفی سبوس گندم یک منبع شگفت انگیز فیبر شناخته می‌ شود.

یکی از کاربردهای سبوس گندم در آشپزی، استفاده از آن در تهیه و تولید انواع کیک‌ ها، بیسکویت‌ ها و کلوچه‌ ها است و یک روش بسیار عالی برای بالا بردن ارزش غذایی و محتوای فیبری محصولات تولیدی است.

از فواید ارزشمند این ماده غذایی نیز می‌ توان به وفور صحبت کرد از جمله ارتقا سلامت دستگاه گوارش، حفظ وزن سالم، پیشگیری از انواع سرطان‌ ها، افزایش سلامت قلب، کنترل دیابت و سایر موارد مختلف که می‌ توانید برای دسترسی به آنها به مقاله سبوس گندم در وبلاگ آرد میلاد سری بزنید.

 

سبوس در بیسکویت‌ ها

 

بیسکویت سبوس دار

 

همانطور که قبل‌ تر ها اشاره شد، غلات کامل و فیبرهایی که درون آنها وجود دارد می‌ توانند برای سلامتی قلب و سیستم قلبی عروقی بسیار مفید باشند. همچنین برای کنترل دیابت نیز می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند. با مصرف مواد سبوس دار‌ می‌ توانید احساس سیری را برای بلند مدت در خود ایجاد کرده که این امر، در کنترل وزن، شما را یاری می‌کند.

یکی از خاصیت‌ های بسیار خوب بیسکویت ماندگاری بالای آن است. بیسکویت قطر کمی داشته و به خوبی و به صورت کامل پخته می‌ شود همین امر باعث جلوگیری از فساد میکروبی زودرس آن می‌ شود.

در تهیه بیسکویت ها از آرد گندم، شکر، تخم مرغ، روغن و برخی از افزودنی‌ ها استفاده می‌ شود. البته در بازار انواع مختلف بیسکویت ها با طعم‌ ها و ویژگی‌های مختلف وجود دارند. یکی از انواع آنها بیسکویت‌ های سبوس ‌دار هستند.

در اغلب مواقع بیسکویت ‌ها به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو بیسکویت‌ های سبوس‌ دار شاید مناسب ‌ترین آنها باشند.

باید در نظر داشت که  محتوای بیسکویت‌ های سبوس‌ دار نیز مانند سایر بیسکویت‌ ها حاوی روغن و شکر است اما در مقایسه با بیسکویت‌ های معمولی سبوس بیشتری نیز در محتوای آنها وجود دارد. در اغلب موارد تولید کنندگان سبوس را به آرد آن اضافه یا از آرد سبوس ‌دار برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

اما این نکته را نیز باید یادآور شیم که در هر صورت مصرف بیش از اندازه بیسکویت‌ های سبوس‌ دار نیز قطعاً باعث چاقی و اضافه وزن خواهند بود و عوارض مختلفی خواهند داشت.

استفاده از بیسکویت‌ های سبوس‌ داری که حاوی مقدار کمی شکر هستند می‌ تواند مناسب و مورد استفاده کودکان و ورزشکاران نیز قرار گیرد.

در نهایت باید گفت که اضافه شدن سبوس به بیسکویت ها، نان‌ ها، ماکارونی یا هر ماده دیگری، مزیت نسبی ماده غذایی را بالا می ‌برد اما به این معنا نیست که کالری آن ها کاهش پیدا می‌کند و برای سلامتی مفید است و می‌ توان مقادیر بالا از آن را استفاده کرد. از طرفی نیز باید گفت که مواد غذایی سبوس دار میتوانند جایگزین بسیار مناسبی در وعده های غذایی شما باشند.

بیسکویت سبوس دار نیز میتواند جایگزین مناسبی برای بیسکویت های معمولی و میان وعده شما همراه با یک چای یا قهوه ی داغ باشد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *